داکیومنت پروژه ارسال تصویر روی تلویزیون با میکروکنترلر آرم

شرایط ارسال : دانلود از منوی کاربری
موجود در انبار
ایتاپ (atmel)
قیمت برای شما: 435,750 تومان

مشخصات محصول انتخابی شما

  • حمل و نقل ایمن
  • گارانتی محصولات
  • مشاوره و پشتیبانی آنلاین
  • درگاه پرداخت آنلاین بانک ملی
  • تلگرام ، واتساپ ، 09127266037

معرفی اجمالی محصول

چکیده
با توجه به پیشرفت های روز افزون در علم و فناوری و نیاز به انتقال و نمایش اطلاعات در محیط پیرامون زندگی بر آن شدیم تا با امکانات موجود ماژول ارتباط با تلویزیونی را طراحی کنیم تا با آن بتوان هر گونه اطلاعات مورد نیاز خودمان را بر روی آن نمایش بدهیم و به اهداف خود در مسیر های موجود بهتر برسیم. امروزه بیشتر  وسایل الکترونیکی قابلیت ارتباط با تلویزیون را در خود دارا می باشد و این موضوع برای آن وسیله یک مزیت بزرگ به حساب می آید مثل : دوربین های عکاسی ، دوربین های فیلم برداری ، تلفن های همراه و ... . تلویزیون به خاطر ابعاد بزرگش و اینکه در هر خانه ای وجود دارد و می تواند تصاویر و صوت را با وضوح خیلی بالا در اختیار کاربر قرار بدهد از بین نمایشگرهای موجود برتری بیشتری را دارا می باشد و        علاقه مندان بیشتری را به خود جلب کرده است. در بازار نمایشگرهای اطلاعات و تصاویر به گونه های مختلف وجود دارند و می توان برای کارهای متنوع و پروژه های الکترونیکی گوناگون از آنها بهره جست . اما مشکلی که در همه ی آن نمایشگرها وجود دارد کوچکی و کم بودن وضوح تصویر آنها و بالا بودن قیمت خرید آن ها می باشد.  
از این جهات تلویزیون به عنوان یک نمایشگر عالی می تواند برای کارهای مختلف استفاده شود و دسترسی به آن خیلی راحت است .
در این پروژه ما قصد داریم یک ماژول کاربردی و زیبا را بررسی و طراحی کنیم تا به میکروها و پردازنده های موجود امکانات ارتباط به تلویزیون را به راحتی اضافه کند. میکرویی که ما در این پروژه  با آن کار خواهیم کرد ، میکروی سری AT91SAM7S…  است که در نوع خودش جدید و کاربردی می باشد. با اضافه کردن این امکان مهم به میکرو می توان در هر پروژه ای علاوه بر اینکه می توانیم از نمایشگرهای کوچک و با وضوح پایین استفاده  کنیم ، از تلویزیون با تصویر رنگی یا سیاه و سفید و با وضوح دلخواه و با صدایی زیبا استفاده کرد و این موضوع به ارزش پروژه ی انجام شده اضافه خواهد کرد.
 چون ارتباط با تلویزیون به سخت افزار خاصی احتیاج ندارد و بیشتر کارها با برنامه نویسی و هدر فایل ها انجام خواهد شد ارزش این ماژول را بالاتر برده است.
باید خاطر نشان کنیم که تنوع کاری با این ماژول بسیار زیاد است و هر برنامه نویس و کاربر می تواند با توجه به هدف خودش از این ماژول کاربردی استفاده کند و آن را در مسیر پروژه اش ارتقاء دهد.
منظور از ماژول در این پروژه این است که کاربر دیگر به مسائل جزئی انتقال اطلاعات کاری ندارد و نیازی نیست که در مورد آن مسائل اطلاعاتی را داشته باشد. کافیست ورودی و خروجی مورد نظر خودش را تعیین کند و از این ماژول برای انتقال پیکسل های مورد نظرش به تلویزیون بهره بگیرد . تمام مسائل انتقال پیکسل ها و نظم در آن ها همه و همه به عهده ی هدر فایل های آماده است و کاربر برای استفاده از این ماژول تنها کافیست هدر فایل مورد نظر را به برنامه ی خودش اضافه کند و در آخر از توابع آماده ی آن برای انتقال و نمایش تصاویر بر روی تلویزیون بهره بگیرد.
هم چنین این ماژول قابلیت اتصال به تمامی تلویزیون ها  با ابعادهای مختلف را دارد و می تواند از طریق ورودی ویدئوی مربوطه با تلویزیون ارتباط برقرار کند.
سعی بر این داریم مطالب را راحت و بدون ابهام بیان کنیم تا با مراحل کار بهتر آشنا شوید و از این پروژه بهره ی مورد نظر را برده باشید.
در حالت کلی ما در این پروژه ابتدا به مسائل تئوری ارتباط با تلویزیون و قوانین ارسال سیگنال ها به تلویزیون می پردازیم . بعد از اینکه مسائل تئوری به پایان رسید می بایست به نحوه ی پیاده سازی آن ، توسط خطوط برنامه نویسی در میکروی ARM  بپردازیم . مساله ی پیاده سازی بسیار مهم است ، زیرا تلویزیون به سیگنال های ارسالی خیلی حساس است و اگر کوچکترین خللی در امر انتقال سیگنال ها اتفاق بیفتد نتیجه ی مطلوب را از پروژه نخواهیم گرفت و تصاویر ارسالی وضوح استانداردی نخواهند داشت.
سعی می کنیم پیوستگی مطالب را حفظ کنیم و روند کار را همان طور که به واقع اتفاق افتاده برای شما شرح بدهیم. بعد از پیاده سازی و بررسی الگوریتم برنامه نویسی با میکروی ARM  سعی می کنیم خطوط برنامه و بخش های مختلف آن را به شما توضیح بدهیم .
در آخر نحوه ی استفاده از این ماژول را با چند پروژه ی کوچک به شما نشان خواهیم داد.
مثلا می توانیم از این ماژول برای رسم انواع شکل های هندسی مثل : مربع ، دایره ، خط ، مثلث و ... استفاده کنیم .
هم چنین می توانیم از این ماژول برای تبدیل تلویزیون به اسیلوسکوپ استفاده کنیم . این کار هم با استفاده از توابع موجود و یکم برنامه های مکمل قابل پیاده سازی است .
از دیگر کاربرد های این ماژول در میکروی ARM  ساخت انواع بازی های رایانه ای  است که پیاده سازی آن به ذوق و استعداد کاربر و برنامه نویس مرتبط است و باید از امکان ماژول ارتباطی در ساخت بازی به خوبی استفاده کند.
هم چنین می توان برای رسم انواع توابع ریاضی و نمایش آن روی تلویزیون از این ماژول استفاده کرد.
نمایش عکس و فیلم و نوشته و ... با میکروی ARM. همه و همه با این ماژول امکان پذیر است.
در آخر باید از تمام کسانی که من را در این پروژه  یاری کردند تشکر کنم و از شما خواننده ی محترم تقاضا دارم نظرات و پیشنهادات سازنده ی خودتون را به این جانب از طریق پست الکترونیکی زیر ابلاغ فرمایید.
ممنون از توجه ی شما عزیزان.
 سید حسن اسلامبولچی
 
فهرست مطالب
عنوان                                                                                              صفحه
 
فصل 1 1
الگوریتم نمایش تصاویر بر روی تلویزیون 2
مقدمه ای از تلویزیون 2
استاندارد NTSC 4
استاندارد PAL 4
نحوه ی ارسال سیگنال ها به تلویزیون 5
سنکرون سازی عمودی 6
سنکرون سازی افقی 7
بخش های جاروب افقی 8
نمایش یک تصویر ساده 9
محاسبه ی پارامترهای تلویزیون 10
فصل 2 11
سخت افزار مورد نیاز برای پیاده سازی پروژه و آشنایی با میکروی ARM 11
مقدمه ای راجع به میکروی ARM 12
دستوارت HI  و Low  در ARM 12
سخت افزار و قطعات مورد نیاز 13
محاسبه ی مقادیر مقاومتها 14
فصل 3 16
برنامه نویسی میکرو و پیاده سازی ماژول در میکروی ARM 16
مقدمه 17
بخش های مهم برنامه ی ماژول 17
شرح کلی طرز کار ماژول 17
بلوک دیاگرام برنامه ی ماژول 18
نمایش یک پیکسل روی TV 19
معرفی خطوط برنامه 20
الگوریتم تابع وقفه 20
الگوریتم برنامه ی سنکرون ساز 21
بلوک دیاگرام برنامه ی وقفه 22
برنامه ی تابع وقفه ی ماژول خام 23
برنامه ی دستورات set  و clr  پیکسل 27
توضیح زیر برنامه ی set  و clr    پیکسل 28
فصل 4 29
طرز استفاده از ماژول در رسم اشکال هندسی 29
مقدمه 30
رسم box 30
برنامه ی رسم box 31
رسم دایره 32
برنامه ی رسم دایره 33
فصل 5 35
طرز استفاده از ماژول در رسم توابع ریاضی 35
مقدمه 36
دستورات کلیدی در رسم توابع ریاضی 36
وضعیت صفحه یTV   در رسم  توابع ریاضی 37
رسم یک خط 38
رسم تابع x^2 38
رسم توابع x^3 و 1/x 39
فصل6 40
طرز استفاده از ماژول در ساخت اسیلوسکوپ 40
مقدمه 41
خلاصه ای از طرز کار اسیلوسکوپ 41
پیاده سازی اسیلوسکوپ با ماژول 41
الگوریتم برنامه ی اسیلوسکوپ 42
فصل7 44
طرز استفاده از ماژول در ساخت بازی رایانه ای 44
مقدمه 45
الگوریتم بازی پنالتی فوتبال توسط ماژول 45
الگوریتم برنامه ی خواندن سوییچ ها 46
الگوریتم برنامه ی کنترل توپ 47
فصل8 49
طرز استفاده از ماژول در نوشتن متن و حروف و  نمایش عکس  روی صفحه ی TV 49
مقدمه 50
نحوه ی نمایش یک کاراکتر 50
روشهای چاپ حرف و کاراکتر 51
الگوریتم تابع puts 52
برنامه ی تابع puts 52
تعمیم تابع puts 53
نمایش عکس 55
تابع show_pic 55
نتیجه گیری 58
پیوست 59
فهرست منابع 65
 

 
نمایش بیشتر
نمایش کمتر

مشخصات فنی

  • فرمت فایل PDF 

    76 صفحه 

لیست نظرات

تا کنون نظری ارسال نشده است.

شما هم می توانید درباره این کالا نظر بدهید

امتیاز:

محصولات مرتبط